Anulare charter 29.08

În atenția tuturor celor care  vor să știe ce s-a întâmplat -  turiști si presă – privind decizia mea de a anula zborul din 29 august spre Marsa Matruh

Pentru plecarea din data de 22.08.2022 ora oficială contractuală era 15,30 dar a fost schimbată cu câteva ore înainte de zbor, la ora 16,46. Am intrat în tranzit pe Aeroportul Otopeni și apoi am luat aflat cu stupoare că ora s-a modificat din nou la  18,45 după care am asistat la o altă întârziere de 4 ore, urmând ca ora finală de decolare să fie 22,45 și am ajuns la destinație la ora locală 24,03.

În tot acest timp de 7 ore întârziere, cu copii și oameni din toată țara care oricum au ajuns la aeroport mai devreme, am trecut printr-o adevarată teroare neștiind daca această aeronavă va mai veni sau nu, fiind oricum o premiera pt Romania și neștiind ce să anunț pasagerii.

Am cerut în toate aceste ore o explicație, dar Air Cairo susținea că nu au întârziere decât 3 ore. Ajunși la aeroport în Marsa Matruh preluarea de către partenerul Travco Egipt, s-a făcut cu succes, dar din păcate această mare întârziere, a făcut ca procedurile  necesare cazării să dureze pentru unii turiști și 4 ore. Motiv pentru care mulți au fost revoltați fiind obosiți și pierzând practic o zi de vacanță. Dar cu toate acestea, văzând spendoarea Mării Mediterane au uitat de ce s-a petrecut având o vacanță minunată până în ultima zi.

În data de 24 ne-am dus la sediul Air Cairo pentru o explicatie pentru cele petrecute conform Regulamentului Comisisi Europene  nr.261/2004 a stabilirii normelor de întârziere prelungită a zborurilor, mai exact 6,45 de minute. Aceștia au acceptat aceasta întârziere abia după ce au primit documentele de la Aeroportul Otopeni, acceptând inițial să le plătească o noapte de cazare pasagerilor, o excursie către Cairo cu avionul și 250 de euro per pasager, deoarece distanța dintre București si Marsa Matruh era de 1.460 de km și nu de 1.500 conform Regulamentului.

În data de 28 septembrie, eu și avocatul Agentiei, am primit de la Air Cairo niște formulare de compensare cu obligația sa semnăm în fals turiștii, în scopul ca aceste compensatii să se întoarca tot la Air Cairo. Am fost amenintați că dacă nu semnăm nu vom avea zbor de întoarcere către București, deși acesta era platit. Turiștii nu au știut acest lucru și nici cei care m-au atacat la sosirea pe Aeroportul Otopeni.

Am luat legatura cu Ambasada Romaniei în Egipt, am expus toată situația și am primit sfatul să nu semnăm acest formulare și nici scrisoarea prin care eram obligată sa recunosc în mod fals, faptul că aș fi primit cash suma reprezentând compenațiile, având ca urmare faptul ca pentru toate reclamațiile viitoare  eram direct răspunzatoare și ei nu aveau nicio vină.

În data de 29 sub presiunea managerului general al Air Cairo si al persoanelor care era un jurul său, am semnat această hârtie pe care au legalizat-o în 30 de minute, hotărând să mă adresez Comisiie Europene, respectiv Curții de Justiție a UE pentru drepturile omului.

În drumul către aeroportul de la Marsa Matruh, am predat aceste formulare turiștilor în cele 4 autocare, pentru a le completa, iar în fața aeroportului am explicat că deși le-au completat, nu vor primi niciun ban de la partea egipteană.

Văzând toate aceste nereguli ale unei companii aeriene recomandate de guvernul egiptean, am hotărât interzicerea intrării în tranzit a pasagerilor care asteptau la Otopeni pe 29 septembrie, fiind conștientă că această întârziere se va repeta și pentru că nu am vrut sa pun în pericol deplasarea acestora. Ajunși în tranzit la Aeroportul de la Marsa, pentru că lipseau 20 de formulare, am fost supusă unei alte presiuni și unui alt șantaj prin refuzul meu de a da lista pnl cu pasagerii care aveau să ajunga în data de 29 în Egipt.

Am fost cu toții extrem de nemultumiți, agitați și chiar speriați că nu vom ajunge acasă în timpul așteptării noastre în aeroportul de la Marsa care nu era mai mare decât o sala de sport și am hotarit să anunț Ambasada României, cerând protecție pentru pasagerii romăni, pentru care eram responsabilă. Mi s-a pus în vedere să nu anunțăm la București anularea cursei și am fost șantajată că nu vom mai ajunge în țară, deși repet, cursa era achitată.  Acesta a fost și unul dintre motivele pentru care Air Cairo nu a vrut să închidă check in-ul chiar și atucni când au primit 10 emailuri oficiale de la mine prin care îi anunțam că nu respectă pasagerii români și nu voi mai trimite nici un pasager român cu această companie. Nu am putut să accept această bătaie de joc si încercare din partea Air Cairo de a prelua eu responsabilitate întârzierilor, pentru că nu aveam nicio vină. Cum s-ar fi descurcat turiștii români care ar fi ajuns pe 29 septembrie, în fața unor situații similare, sau poate mai grave, pentru că eu nu aș mai fi însoțit grupul?

Ajunși în țară am fost supusă unei terori din partea a două televiziuni care au speculat că ar ieși de aici un subiect de scandal și care nu au vrut să asculte argumentele mele și care au difuzat pe post materiale din care lipsea opinia mea, de altfel nici până în ziua de azi nu am primit drept la replică. Am avut cu noi și reprezentanți ai mass media din Romania care au fost martori dar care nu s-a pretat acestui joc, deși în toată această harababură, era greu de ințeles ce se petrece.

Mulțumesc pe această cale tuturor pasagerilor care au avut răbdarea și înțelegera de a rezista alături de noi, păstrându-și calmul și ne cerem scuze în fața pasagerilor care nu s-au putut îmbarca în data de 29 deoarece am dorit evitarea acestor întârzieri repetate și mai ales punerea lor în situații de nesiguranță. Și le multumim acelor pasageri care au avut încredere în noi și și-au reprogramat vacanțele pentru datele  pe care le-am anunțat.

Am luat decizia de a trimite avionul gol înapoi spre Marsa Matruh deși zborul a fost plătit. Air Cairo mai are la dispoziție doar 7 zile să respecte turistii români și să ofere compensațiile tuturor celor care au completat acele formulare și vă asigurăm că vom face toate demersurile pentru ca Air Cairo să-si achite datoriile către toți acești turiști, inclusiv către reprezentanții mass media care au fost obligați și ei să semneze aceste formulare.

Am vrut să lămuresc aceste lucruri pentru că voluntar sau involuntar, unii dintre dvs ați reclamat și ați cerut controale peste controale desi am probat toate cele menționate mai sus. Regret că nu ați avut încredere în decizile mele și in cele declarate dar vă întreb câți dintre dvs ați fi acceptat asemenea șantaj, această lipsă de respect și nu ati fi protejat România?! Țin să vă reamintesc că și eu am avut copilul cu mine care a fost traumatizat de ce s-a întâmplat, ca și toți pasagerii implicați în acest zbor și a celui anulat din 29 septembrie.

Am reluat cursele charter cu altă companie aeronautica, preferind să pierdem banii pe care îi avem în prezent la Air Cairo și sper în soluționarea legală mai departe a acestui conflict.